INTIFADA

Bismillahirahmanirahim

Selawat dan salam kepada junjungan nabi Muhammad Sallallaahu 'Alayhi Wasallam serta keluarga Baginda, juga para sahabat, tabii' dan tabii'in. Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah...segala puji hanya untuk Mu yang mengatur dan mentadbir alam raya ini. Yang Maha Mengetahui perkara (bakal berlaku dimasa hadapan) dan perkara ghaib. Sesungguhnya hidup dan mati ku hanya untuk Mu..Ya Rabb Al 'Alamin.


Bulan Mei ini walaupun masih diawal permulaan tetapi banyak peristiwa yang berlaku..perkara menyedihkan perkara menggembirakan..tapi itu lumrah kehidupan yang pasti diharungi oleh setiap individu..samada suka mahupun tidak..bermula dengan berita kematian putera Muammar Gaddafi, Saif Al 'Arab kemudian khabar mengenai kematian Osama Bin Laden..serta berita dunia yang semakin kecamuk dari hari kesehari..(-_-" !!




Dan khabar menggembirakan adalah kebangkitan mujahidin dalam #3rdIntifada untuk pembebasan Palestin dijangka pada 15 Mei ini..untuk info lebih detail klik link ini --> 3rdintifada.com tapi pagenya dalam bahasa arab. Semoga dengan kebangkitan kali ini bisa memberi inspirasi buat anak muda kita yang semakin hanyut dengan dunia untuk memuhasabah diri dan bersatu menegakkan daulah islamiah yang kian pudar tercemar. ayuhh!


Kita tidak punya banyak waktu..dan kita tidak rela melihat perpecahan demi perpecahan ummah kita.. Bangkitlah bersatu demi menegakkan Islam yang satu!
  

No comments:

Post a Comment