Tudung VS Sanggul Unta

Bismillahirahmanirahim

Melihatkan fesyen tudung dikala ini semakin hari semakin mengarut..masakan tidak terdapat pelbagai fesyen tudung dipasaran yang tidak mengikut syariat..hinggakan tudung ada bonggol unta...=_=" 

Buka tv saja dengan mudah akan menonton public figurenya tanpa rasa berdosa menggayakan tudung berbonggol unta?!! seperti contoh gambar dibawah ini..

                       bahkan ada yang lebih tinggi bonggolnya dari yang ini

Aduhai wanita wanita yang bergelar muslimah..tidak terkesankah sedikit pun dihati kalian akan ancaman laknat seperti dalam hadis..

“ akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang. Di atas kepala mereka pula terdapat bonggolan seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat ” 
Riwayat Ahmad - Jil.2 - MS. 223.

Dan tidak inginkah kalian masuk kedalam syurga Allah??

“ dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia.. golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini ” 
Riwayat Muslim. Hadith No 212

Bertudunglah seperti yang disyariatkan. janganlah kita jadi hamba fesyen..aduhai..menangis hati melihat ummah terutama muslimah berkeadaan sebegini..seriously!

No comments:

Post a Comment