Oh Palestin!




Segala puji bagi Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, Yang Maha Tinggi lagi Maha Perkasa, Yang Maha Menguasai Segala-galanya dan Tiada Tandingannya. Segala puji bagi Allah yang menguasai hidup dan mati kami, keluasan dan kesempitan kehidupan kami,
kesenangan dan kesusahan hayat kami. Segala puji bagi Allah yang pada tanganMu terikat segala-galanya, yang pada kudratMu terkawal segala-galanya.


Selawat dan salam atas kekasihMu, Muhammad Rasulullah SAW, seluruh ahli keluarganya, para sahabatnya, serta semua mereka yang mengikuti mereka dari semasa ke semasa hinggalah pada hari yang Engkau janjikan akan hancur segala-galanya.


Ya RABB... Engkau mendengar segala bicara kami, Engkau melihat segala apa yang berlaku pada kami, Engkau mengetahui segala-galanya, lebih dari apa yang kami ketahui.Hanya kepada Engkau sahajalah kami tunduk menghinakan diri, hanya kepada Engkau sahajalah kami sujud taat merendah diri, hanya kepada Engkau sahaja yang kami adukan segala masalah kami, hanya kepada Engkau sahaja segala pertolongan kami pinta, hanya kepada Engkau sahaja tempat kami bergantung dalam segala hal dan perkara.


Maka bantulah kami...bantulah kami...bantulah kami...ya ALLAH.


Saudara-saudara kami di Gaza dan seluruh Palestin sedang menderita dihentam oleh kaum yang pernah mengkhianatiMu. Saudara-saudara kami di Gaza dan seluruh Palestin sedang teruk diserang oleh musuh-musuhMu yang hendak memadamkan agama suciMu. Saudara-saudara kami di Gaza dan seluruh Palestin sedang tersepit dan terhimpit atas tindakan kaum Yahudi yang ingin memusnahkan deenMu.


Sesungguhnya hanya Engkaulah ya Allah, lebih tahu apa yang berlaku terhadap saudara kami di Gaza khasnya, dan di seluruh Palestin amnya. Maka kepada Engkau sahajalah yang kami mampu adukan hal kami dan hal mereka. Maka perkenankanlah doa kami, ya Rahman.


Ya Allah, Engkau perkuatkanlah saf pejuang-pejuang yang mempertahankan agama suciMu di Gaza dan seluruh Palestin. Ya Allah, Engkau bantulah hamba-hambaMu yang sedang bermatian mempertahankan agama suciMu di Gaza dan seluruh Palestin. Ya Allah, Engkau bantulah hamba-hambaMu dalam perjuangan mereka. Amin ya Allah.



No comments:

Post a Comment