TELAH KU PILIH JALAN MU















Telah ku pilih jalan-Mu
Jalan yang mendekatkan aku pada-Mu
Jalan orang-orang beriman dan beramal soleh
Dan aku yakin sebenar-benarnya
Cintaku pada-Mu takkan pernah dikecewakan

Namun Tuhan
Ampuni aku
Fitrah hati ini terlalu berat untuk ku buang
Terlalu pahit untuk ditelan
Tapi terus-terusan aku gagahkan
Demi menggapai cinta-Mu Yang Esa

Bantulah aku Tuhan
Jika rindu ini imaginasi syaitan
Dan ku pinta ia dilenyapkan
Andai kasihku berlandaskan nafsu
Ku mohon matikanlah rasa cinta yang belum tentu jadi milikku

Tolonglah aku Tuhan
Untuk mengisi bejana cintaku untuk-Mu
Agar aku takkan pernah dahagakan
Cinta dari insan yang tak halal bagiku
Teguhkan kasih-Mu untukku
Agar aku tak kecundang dijajah cinta yang dusta
Yang menjadi hijab diantara kita
Tetapkan langkahku dijalan ini

Gagahkan aku Tuhan
Untuk menenggelamkan kapal cinta manusia
Walau ia se'gah' bahtera Titanic
Tetapku pinta ia karam
Jika belayar ia dilautan dosa

Dan kumohon Tuhan
Damaikanlah ombak di hati
Walaupun ribut datang mengundang
Kasihku diikat didasar Rabbi
Kerana ianya lumrah ujian
Dan akan kuterus tekadkan janji
KERANA TELAH KU PILIH JALAN MU.


p/s: kredit to layyinul qalbie

No comments:

Post a Comment